søndag , 26 mars 2017
SISTE
Du er her: Hjem / Kortnytt / Bygg Reis Deg trosser krisen

Bygg Reis Deg trosser krisen

Sett av datoen, folkens. Årets «Bygg Reis Deg» går av stabelen 22-27 september på Norges Varemesse i Lillestrøm. Dette er en ypperlig anledning til å orientere seg om produkter, verktøy, bruksområder og å få tips fra leverandører. Gitt tidene vi er i bør det i tillegg være rom for noen skikkelig gode tilbud nå.

Under følger artikkelteksten fra Newswire:

Så langt er det booket utstillere til rundt 12 500 kvadratmeter, mot cirka 14 000 på samme tid i 2007.

– Forrige messe var midt i høykonjunkturen for næringen, nå er situasjonen en helt annen. Likevel ligger vi foran både 2005- og 2003-messene, og det er vi veldig godt fornøyd med, sier administrerende direktør Halvard Gavelstad i Bygg Reis Deg.

Bygg Reis Deg arrangeres annet hvert år og går i år av stabelen 22.- 27. september. Stedet er Norges Varemesse i Lillestrøm. Messen er Nordens største i sitt slag.

– Så langt har nærmere 300 utstillere meldt seg på. Vi satser på å bli like store i år som forrige messe, sier Gavelstad.

De store klarer seg
Mens noen arrangører av byggmesser merker nedgangstidene godt, klarer flere av de store seg nesten overraskende bra. I februar måtte tyske Bau avvise 200 utstillere fordi det var fullt. Batimat i Paris melder at de har solgt 80-85 prosent av plassen i viktige sektorer, et halvt år før messen starter.

Den svenske fagmessen Nordbygg har solgt 80 prosent av plassen, til tross for at det nesten er ett år til messen arrangeres.

– Brosjyrer og nettsider kan ikke måle seg med det å komme på en messe, hvor du kan og ta og kjenne på produkter og spørre utstillerne om nyhetene. En såpass kjent messe som Bygg Reis Deg blir også representanten for stabilitet når markedet svinger. Vi har mange trofaste utstillere, sier salgs- og markedssjef Magnus Østby i Bygg Reis Deg.

Glava er kanskje det beste eksempelet.

– Vi har vært med helt siden starten i 1954, så vidt jeg vet. Bygg Reis Deg er den store begivenheten i bransjen, og der skal vi være med, sier marketingsjef Øystein Kvam i Glava.

Han er inneforstått med at isolasjonsmatter ikke er verdens mest spennende produkt å stille ut.

– For vår del er det viktig å være der for å kommunisere budskap heller enn å vise produkter. Energisparing og lavere strømutgifter engasjerer folk, og isolering og etterisolering er den beste måten å oppnå det på, sier Kvam.

Ved forrige messe presenterte Glava seg såpass godt at de fikk prisen for beste stand.

Bygg smart
Energibesparende løsninger har vært et viktig innslag på Bygg Reis Deg de siste årene, og vil også være det i år. Messen kommer til å satse mer på hytter i år enn tidligere, med et eget hyttetorg.

– Det kommer oppgangstider igjen. Og vi er en messe som vil være i forkant, der du får se nyhetene og de smarte løsningene, kommenterer Magnus Østby i Bygg Reis Deg.

Bygg Reis Deg skal også huse en internasjonal konferanse om energiplanlegging, der Building Smart spiller en sentral rolle. Building Smart er et verktøy for å standardisere data og datautveksling i en byggeprosess, og blir omtalt som Norges største innovasjonssatsing innen bygge-, anlegg- og eiendomssektoren. Bransjen kan spare store penger på å gjennomføre en slik standardisering.

Forrige Bygg Reis Deg ble besøkt av 55 000, fordelt på halvparten fagfolk og halvparten vanlige publikummere.

Om John Olav Oldertrøen

Legg igjen et svar

Epostadressen din blir ikke publisertPåkrevde felter er markert *

*

Scroll To Top
Blogglisten